خوب، هیجان زده نشوید، مرگ رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند فردا اتفاق نمی افتد. همچنین کوالکام در نشست سالانه فناوری اسنپدراگون این شرکت در هفته گذشته در هاوایی آشکارا اعلام مرگ خود را نکرد. با این حال، سطحی از عملکرد را اعلام کرد که در نهایت طراحی های فعلی گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی را منسوخ می کند.
عرضه پلتفرم جدید اسنپدراگون 8 توسط کوالکام نوید آغاز یک انقلاب فناوری است که باید به سرعت همه چیزهایی را که در حال حاضر در بازار وجود دارد منسوخ کند.
بهعلاوه، آنچه حاصل خواهد شد، مسلماً بسیار فراتر از هر چیزی است که تاکنون دیدهایم، تا زمانی که کسی بفهمد هر دو بخش بازار به زودی به هم میچسبند و چیزی جدید، قدرتمند و تقریباً جادویی خلق میکنند، طولی نمیکشد.
به عنوان مثال، اگر گوشی هوشمند شما میتواند عکسهای بهتری نسبت به یک دوربین SLR حرفهای بگیرد، کیفیت موسیقی فراتر از یک سیستم صوتی پیشرفته و قابلیتهای هوش مصنوعی که مترجمها و دستیارهای دیجیتال موجود را منسوخ میکند، ارائه دهد، آیا واقعاً دیگر یک گوشی هوشمند است یا چیزی بسیار بهتر؟
بیایید در مورد پلتفرم جدید اسنپدراگون صحبت کنیم. سپس با محصول هفته خود پایان خواهیم داد، یک پلتفرم بازی جدید مبتنی بر کوالکام که همراه با Razor توسعه یافته و میتواند بازیهای کنسول را برای همیشه تغییر دهد.
یک انقلاب در راه است
به طور معمول، اگر ما در مورد محصولات ترکیبی مانند اتومبیل های آبی خاکی، اتومبیل های پرنده، یا حتی قایق های پرنده صحبت کنیم، چیزی دریافت می کنید که چند کار را ضعیف انجام می دهد.
ماشین های آبی-خاکی ماشین های سخیفی بودند و تمایل به غرق شدن داشتند، ماشین های پرنده مانند ماشین ها می مکیدند و به طور چشمگیری از هوا می افتادند، و قایق های پرنده یا هواپیماهای آبی-خاکی با کشتی ها یا هواپیماها قابل رقابت نبودند، مگر در برخی موقعیت های منحصر به فرد که در آن آب داشتید. اما جایی برای قرار دادن فرودگاه نیست.
استثنای این قاعده، گوشیهای هوشمندی بود که در ابتدا تلفنهای همراه خالص و پخشکنندههای MP3 را که هر دو کار را به خوبی یا بهتر از دستگاههای متمرکز انجام میدادند، تحت الشعاع قرار میداد.
ما می دانستیم که این دسته از دستگاه ها از موج آیفون که این انتقال را آغاز کرد به تکامل خود ادامه خواهد داد. اما سال به سال، تکامل تدریجی بوده است – و وقتی همه چیز به تدریج پیشرفت می کند، ما اغلب انقلابی که به سرعت در حال نزدیک شدن است را از دست می دهیم، زمانی که فناوری آنقدر خوب می شود که دیگر خرید هیچ یک از دستگاه های متمرکز منطقی نیست.
دستگاه هایی که اکنون در لیست منسوخ شدن قرار دارند، احتمالاً شامل آیفون و رایانه شخصی سنتی هستند.
دوربین بهتر از SLR
من یک عکاس حرفه ای سابق هستم. اگرچه چندین دهه است که تمرین نکردهام، اما میدانم حرفهایها در راه حل به دنبال چه چیزی هستند. مدتی است که ما گوشیهای هوشمندی داشتهایم که مطمئناً قابل حملتر از یک دوربین اختصاصی بودند، اما عمدتاً به دلیل محدودیتهای فضا، نمیتوانستند به کیفیت یک دوربین نزدیک شوند زیرا هیچکس نمیخواهد تلفنی با لنز دوربین واقعی حمل کند.
موتورولا، چند سال پیش، یک دوربین پشتی برای تلفن خود ایجاد کرد، اما، هنگامی که به آن متصل شد، دستگاه را بیش از حد بزرگ کرد که واقعاً به عنوان یک تلفن از آن استفاده کرد و تا حد زیادی یک پیشنهاد چشمگیر، اما عمدتاً خاص باقی ماند.
ما مدتی است که سنسورهایی با وضوح بالا داشتهایم، اما به نظر میرسد که رفع مشکل لنز بسیار مشکل است. ما همچنین ابزارهای پیشرفته ویرایش عکس و ویدیو داشتیم که عکاسان می توانستند از آنها برای نزدیک شدن به کیفیت SLR استفاده کنند، اما آنها پرهزینه بودند و برای انجام درست نیاز به آموزش داشتند.
چیزی که کوالکام اعلام کرد استفاده از موتور هوش مصنوعی خود برای ایجاد خودکار این بهبودهای عکس بود. بنابراین، نه تنها دور زدن مشکل لنز و تطابق یا فراتر از آن چیزی که یک SLR اختصاصی می تواند انجام دهد، بلکه انجام برخی کارها، مانند تصاویر پانوراما با یک کلیک، بهتر است.
به طور معمول، با یک عکس پانوراما، باید تصویر را در حالی که تلفن یک سری عکس می گیرد، حرکت دهید و سپس آنها را با هم ترکیب کنید تا یک پانوراما ایجاد کنید. با استفاده از راه حل اسنپدراگون 8، کاربران فقط باید یک عکس در حالت پانوراما بگیرند تا تصویری 140 درجه داشته باشند.
هوش مصنوعی سنگین
تا پیش از این، قابلیتهای هوش مصنوعی در تلفنها تقریباً وجود نداشتند. با اسنپدراگون 8، هوش مصنوعی گنجانده شده به یک عملکرد اصلی در تلفن تبدیل می شود.
نه تنها تصاویر و ویدیوها را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد، بلکه می تواند برای مواردی مانند حذف نویز ورودی و خروجی و ایجاد دستیار دیجیتالی بسیار هوشمندتر از آنچه امروز داریم استفاده شود.
هوش مصنوعی همچنین میتواند برای ارائه آواتارهای دیجیتال برای محصولات کنفرانس ویدیویی آینده استفاده شود و از حسگرهای تلفن برای ابزارسازی بدن استفاده شود تا به آن آواتارها اجازه دهد تا واقعیتر به نظر برسند – گامی مهم در حرکت ما برای کار در نهایت.
بازی
کنسولهای بازی دو مشکل عمده دارند: اکثر آنها قابل حمل نیستند، و معمولاً به دلیل مدل تیغ و تیغی که بخش استفاده میکند، در یک چرخه تازهسازی پنج ساله به علاوه هستند.
اگر بتوانید عملکردی معادل از گوشی هوشمند یا سیستم بازی اختصاصی اندروید خود که تقریباً به همان اندازه قابل حمل بود، دریافت کنید، چه میکنید؟
کوالکام هر دو مفهوم را ارائه کرد، قابلیت گوشیهای هوشمند که با کنسول بازی رقابت میکرد و در سرعت گوشیهای هوشمند پیشرفت میکرد، با بازیهای کمهزینهتر که نیازی به پرداخت هزینههای سختافزاری نداشتند، و پلتفرم توسعهدهنده دستی که در ابتدا با Razer اعلام شد.
ما بعداً به جزئیات بیشتر در مورد سیستم بازی خواهیم پرداخت – اما سطح عملکرد در این تلاش اولیه هم از نظر بصری و هم از نظر صدا قابل توجه بود، و باعث شد که فکر کنم آیا کنسولهای بازی در شرف منسوخ شدن هستند یا خیر.
موسیقی
نمایش موسیقی با استفاده از جریان صوتی بدون تلفات به ویژه چشمگیر بود.
آنها تلفن دمو را به یک جفت بلندگوی 7 هزار دلاری وصل کردند و صدا فوق العاده بود. عمق و محدوده صدا با برخی از بهترین سیستم های صوتی سطح بالا که قبلاً به آنها گوش داده ام رقابت می کند. و در حالی که من شک دارم که هر یک از ما بلندگوهای 7 هزار دلاری برای گوش دادن به موسیقی از تلفن های خود بخریم، ما سیستم های صوتی سطح بالایی را برای خودروهای خود می خریم. این باید گوش دادن به موسیقی از تلفن های ما در آن سیستم ها را به یک تجربه عالی تر تبدیل کند.
تا به حال اغلب به نظر می رسید که اگر به جریان های صدای فشرده معمولی که تلفن های فعلی ارائه می دهند گوش دهید، پرداخت هزینه برای سیستم صوتی خودروهای رده بالا کمی هدر بود. اما با این پلتفرم جدید، نمیخواهم ببینم وقتی به سیستمهای صوتی ممتاز خودروهایم وصل میشوم، چه نتیجهای حاصل میشود (بله، به هر حال هزینه اضافی پرداخت کردم و واقعاً دوست دارم ارزش خریدم را دریافت کنم).
عملکرد کامپیوتر
وقتی میتوانید عملکرد سطح رایانه شخصی را روی یک تلفن هوشمند نشان دهید، شروع به این سؤال میکنید که آیا تلفن هوشمند میتواند با مجموعه لوازم جانبی مناسب، مسئولیت رایانه شخصی را بر عهده بگیرد یا خیر.
لنوو در این رویداد نمایشگر روی سر خود را به نمایش گذاشت و بهترین صفحه کلید قابل حمل موجود در بازار را دارد. در حالی که آنها هنوز یک محصول ترکیبی را اعلام نکردهاند، تصور میکنم در نهایت این کار را انجام دهند و در چند ماه آینده، ممکن است تعجب کنیم که آیا اکثر افرادی که به طور فزاینده برنامههای خود را در فضای ابری اجرا میکنند به هر دو دستگاه نیاز دارند یا خیر.
لنوو در حال حاضر بر روی لپ تاپ هایی با پردازنده اسنپدراگون تمرکز کرده است. با این حال، با این سطح از عملکرد، شما شروع به تعجب می کنید که آیا واقعاً به دو دستگاه با سطوح عملکرد مشابه نیاز دارید.
بسته بندی
گوشیهای هوشمندی که از این پلتفرم جدید اسنپدراگون استفاده میکنند باید قبل از پایان سال معرفی شوند و شما بهویژه میخواهید نسخه موتورولا را تماشا کنید که شنیدهام شگفتانگیز خواهد بود. این نسل بعدی وعده می دهد که پخش کننده موسیقی بهتر، دوربین بهتر، پلت فرم بازی بهتر و همچنین یک تلفن خوب خوب باشد.
من فکر می کنم این شروع یک انقلاب است. وقتی شرکتهایی مانند Razer، Lenovo، Acer و HP، که همگی در طول سالها خلاقیت بالایی از خود نشان دادهاند، پتانسیل ایجاد انقلابی در بازار و استفاده از انقلاب برای تسلط بر آن را پیدا کنند، تغییر باید شگفتانگیز و عظیم باشد. . به سختی میتوانم صبر کنم.
پلتفرم بازی Qualcomm / Razer
متأسفانه، برای مدتی نمی توانید این سیستم بازی را بخرید زیرا در حال حاضر به شکل نمونه اولیه است. اگرچه در رویداد Qualcomm از علاقه زیاد ورزشهای الکترونیکی به بازی با گوشیهای هوشمند در آسیا شگفتزده شدم.
من متوجه شدم که چرا بازی در حال حمل و نقل در تلفن هوشمند سرگرم کننده است، اما وقتی در یک رویداد ثابت هستید، چرا خودتان را به همان شیوه محدود می کنید؟ این مانند این است که در خانه در حال تماشای فیلم با تلفن خود باشید در حالی که در مقابل یک تلویزیون 4K نشسته اید که می توانید به جای آن از آن استفاده کنید.
علاوه بر این، صفحه محدود توسط کنترلهای بازی و انگشتان شما در حین بازی اشغال میشود – و آنهایی که بازی میکنند باید بسیاری از گرافیکها را خاموش کنند تا تأخیر را محدود کنند. اگر می خواهید فقط بازی را ببرید، این منطقی است، اما بخشی از سرگرمی در بازی، حداقل برای من، لذت بردن از غنی بودن گرافیک است.
حال، اگر گوشی هوشمندی را فقط برای بازی بسازید، چه؟ مسلماً این کار قبلاً بدون موفقیت زیادی انجام شده است، اما بسیاری از مشکلات مربوط به تلفن های بازی قبلی این بود که محتوای بازی برای تلفن های غیر بازی طراحی شده بود، بنابراین شما از یک دستگاه تخصصی بدون مزیت واقعی برخوردار هستید. تجربه بهتر
اما به لطف علاقه، باز هم عمدتاً خارج از آسیا، به بازیهایی که از نظر گرافیک و غنا و پیشرفتهایی در عملکرد به بازیهای کنسولی نزدیک میشوند، مانند آنچه در پردازندههای با عملکرد بالا قبلی کوالکام دیدهایم، اکنون محتوای مناسبی داریم.
بنابراین، کوالکام با Razer، یکی از سازندگان برتر لپتاپهای بازی، برای ایجاد یک سیستم بازی مبتنی بر گوشیهای هوشمند با تمرکز بر بازی همکاری کرد – و به نظر عالی میرسد.
این اندازه عالی برای استفاده در هنگام سواری در موج آینده اتومبیل های خودمختار است، و اگر در سفر شش ساعته هواپیما از هاوایی به رویداد کوالکام، یکی را داشته باشم، می کشم.
حتی اگر امسال نمی توانید یکی از آن ها را برای کریسمس تهیه کنید، هنوز برای آماده شدن برای سال آینده دیر نیست – و با کمبود عرضه احتمالاً باید زودتر برنامه ریزی کنید.